ההילולא היומית: משה רבנו הגר"י משה שליט"א

יונתן שורק No Comments on ההילולא היומית: משה רבנו הגר"י משה שליט"א

לכבוד הילולת משה רבנו ע"ה (ז' אדר) הגאון הגדול הרב ישראל משה שליט"א בדברים מרתקים על רבן של כל ישראל | צפו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מי זה משה רבנו? מה זה מה זה מנהיג? כתוב על הסנה שהקב"ה הראה לו את הסנה, ידוע שהמראה של הסנה זה כל הצרות שעוברות על עם ישראל ושעברו על עם ישראל ושיעברו על עם ישראל משה רבנו לא יכל לסבול את זה הוא נסוג אחור מרוב הצער, ה' אמר אתה לא יכול לראות את הכאב של עם ישראל, אתה תהיה מנהיג על עם ישראל.

השם של משה רבנו לא מופיע בפרשת תצווה נעלם, למה? כי איזה מנהיג מקבל הצעה מפי הקב"ה חוץ ממך, הכל נמחק, וממך אני ממשיך את כל העולם. ומשה רבנו אומר לה' יתברך אם אתה לא מוחל לעם ישראל מחני נא מספרך, זה מנהיג שמוכן למסור את הנפש שלו על כל יהודי. גם רואים את המסירות נפש הגדולה של משה רבנו על עם ישראל שאלדד ומידד מתנבאים במחנה אז יהושע אומר לו "אדוני משה כלאם", מה זה שככה שהם מתנבאים שמשה ואהרן מתים ויהושע מכניס, אז משה רבנו אומר לו "מי יתן וכל עם ה' נביאים" – משה רבנו ההשתוקקות שלו שכל יהודי יהיה לו גילוי שכינה כמותו – זה מנהיג של עם ישראל.

הגר"א מביא בספרא דצניעותא מביא גם בתקוני הזהר שהתפשטות של משהו רבנו נמצאת בכל דור ודור, מנהיג אמיתי כמו משה רבנו זה מנהיג שרוצה לראות בגדולה של כל יהודי ויהודי. רבי שמעון בר יוחאי אומר בזהר הקדוש אין שום רצון של יהודי בעולם שנאבד, וכתוב בליקוטי מוהר"ן שהרצונות של כל היהודים שבכל דור מתווספים והצדיקים בכל דור בונים מזה משכן לה' יתברך.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!



0 תגובות